aprilie 2022

Ultimele tendințe în materie de bere artizanală americană

Berarii artizanali americani sunt renumiți în întreaga lume pentru dezvoltarea unor stiluri creative și interesante de bere, multe dintre acestea fiind acum disponibile în Europa. Hai să aruncăm o privire asupra celor mai populare tipuri de bere și asupra tendințelor actuale în ceea ce privește producția artizanală americană.

Ești interesat să imporți produse alimentare și agricole americane?

Contactează-ne

1. India Pale Ale (IPA)

IPA este cel mai popular stil de bere din State, cu peste o treime din totalul vânzărilor, dar și cel mai mare jucător atunci când vorbim despre volumul de bere artizanală. IPA reprezintă practic conceptul de fabricare artizanală americană în sine și oferă o inovație proprie de hamei, având o varietate de iterații: de la IPA acru, fructat sau milkshake și până la IPA învechit în butoi, Brett sau Brut. Inovația americană a dat startul revoluției berii artizanale în urmă cu patruzeci de ani, curent care acum a luat cu asalt întreaga lume, stilul IPA fiind de-a lungul timpului cea mai importantă parte a acestei mișcări. Unul dintre principalele motive care au determinat succesul berii artizanale americane constă în proximitatea unor soiuri de hamei foarte căutate, care le oferă producătorilor posibilitatea să evalueze și să aleagă constant hameiul de care au nevoie. Iubitorii de bere știu că materiile prime proaspete și bine îngrijite fac berea mai bună, iar prin prisma faptului că producătorii își pot selecta soiurile de hamei, pot fi dezvoltate profiluri de arome dificil de egalat în altă parte. Acest fapt este confirmat de numărul de medalii și nominalizări de care berea artizanală americană se bucură la competiții internaționale prestigioase. Utilizarea materiilor prime de înaltă calitate, inovația incontestabilă, expertiza tehnică în fabricarea berii și angajamentul neclintit față de calitate sunt factorii care fac ca berea artizanală americană să ajungă la iubitorul de bere exact așa cum și-a propus producătorul. Știai că HopHead Brewing din Cluj Napoca folosește exclusiv hamei american? Dacă nu ai încercat încă berile de la ei, le găsești aici.

2. Bere light / Lagers

Asistăm nu doar la apariția lagerului artizanal, ci și a stilurilor mai ușoare care au un procent mai mic de alcool, cum ar fi Ale blondă, Kölsch sau Ale crem, acestea începând să crească volumul producției pentru multe fabrici mici și independente. Astfel de stiluri atrag în special băutorii seniori de bere artizanală, care se află în categorie încă de la începuturile sale, căutând acum stiluri cu un volum de alcool mai scăzut, care sunt mai ușor de băut.

3. Bere acidulată sau aromată

Există o gamă diversă de beri care cuprinde o mare varietate de arome, fără a avea un gust puternic amar sau de hamei și fără a se încadra în stilul IPA. Acestea includ beri fructate, condimentate, acidulate, preparate cu adjuvanți precum nucă de cocos, cardamom sau cu Brettanomyces (o formă de drojdie sălbatică). Astfel de stiluri atrag consumatorii mai tineri, cu vârsta cuprinsă între 21 și 34 de ani, care își încep călătoria în lumea berii artizanale, fiind mai interesați de arome îndrăznețe și variate decât de hamei și gust amar.

Comportamentul acestor tineri băutori va fi urmărit îndeaproape pentru a vedea dacă trec în categoria bere ușoară / lager sau sar direct la IPA.

În ceea ce privește ambalajul, dozele rămân pe val, reprezentând 54% dintre toate vânzările de bere artizanală ambalate, un procent care s-a triplat din 2016.

În ciuda pandemiei, tendințele în materie de băuturi alcoolice nu au fost atât de diferite comparativ cu alți ani. Dar cum a făcut față piața berii din State acestei situații? În 2020 berarii artizanali americani au produs în mod colectiv 23,1 milioane de barili de bere. Cota totală de piață a berii artizanale a scăzut în volum la 12,3% și se afla pe o pantă descendentă în comparație cu anul precedent când procentul a fost de 13,6%. Motivul principal al declinului a fost schimbarea modului în care consumatorii cumpărau berea. Reglementările privind pandemia au intrat în vigoare în martie 2020, iar acest lucru a făcut ca băutorii de bere să nu mai poată vizita pub-urile și barurile cu aceeași frecvență, apelând în schimb la magazine de băuturi și supermarketuri pentru a-și satisface pofta de bere. Acest nou tipar de cumpărare a afectat cel mai tare berea artizanală deoarece segmentul s-a bazat de-a lungul timpului mai mult pe industria ospitalității decât pe întreaga piață de bere. Valoarea estimată în comerțul cu amănuntul a fost de 22,2 miliarde de dolari, reprezentând 23,6% din cota de piață, o scădere de 22% față de 2019. Berarii artizanali au oferit peste 138.000 de locuri de muncă, o scădere cu 14% față de 2019.

În ciuda ravagiilor provocate de COVID-19 asupra industriei americane de bere artizanală, numărul fabricilor de bere în funcțiune rămâne la cel mai mare nivel istoric de 8.794. A fost un an provocator, dar producătorii de bere artizanală din SUA știu întotdeauna să se reinventeze și au găsit în această perioadă noi modalități de a se conecta cu clienții, menținându-și afacerile deschise. Astfel, și-au îmbunătățit măsurile de salubritate și au apelat la noi tehnologii pentru limitarea interacțiunilor, menținerea distanței sociale sau identificarea unor oportunități pe piaţă.

Piața berii se află într-o continuă dezvoltare, fiind marcată în ultima perioadă de o tendință de premiumizare. Sectorul artizanal a fost un beneficiar al acestui trend în ultimii ani, însemnând că oamenii pot bea mai puțin, dar tind să cumpere produse la prețuri mai mari. Berile cu preț premium (inclusiv băuturile artizanale, de import, super premium și băuturile aromate cu malț) se apropie acum de o majoritate în ceea ce privește volumul total, vânzările în dolari fiind mult mai mari. Având o perspectivă de ansamblu asupra ultimilor ani, trecerea constantă către premiumizare a continuat oarecum surprinzător având în vedere distrugerea economică produsă de pandemie. Mai mult, se pare că va continua necontenit cel puțin în următorii 5-10 ani, fiind greu de preconizat ce se va întâmpla după.


Despre autor: Lotte Peplow este ambasadorul american al berii artizanale în Europa pentru Brewers Association, cu sediul în Londra, UK. Certificată Cicerone® și somelier de bere acreditat BDI, Lotte este autor și specialist în comunicare pe această temă, judecător internațional de bere și producător al acestei băuturi.

Despre Brewers Association

The Brewers Association (BA) este o asociație comercială non-profit dedicată producătorilor de bere mici și independenți din Statele Unite, berilor produse de aceștia și comunității pasionaților de bere. BA reprezintă peste 5.500 de fabrici de bere din SUA. Sigiliul independent de bere artizanală al BA este un simbol adoptat pe scară largă care diferențiază berile producătorilor artizanali mici și independenți. BA organizează evenimente precum Cupa Mondială a Berii®, Marele Festival al Berii Americane®, Conferința Berarii Artizanali® & BrewExpo America®, SAVOR™: Bere Artizanală Americană & Experiență Alimentară, Homebrew ConTM, Cursul Național de Homebrew și Săptămâna Americană a berii artizanale®. BA publică revista Noul Berar®, iar Publicațiile Berarilor® reprezintă principalul publisher pentru literatura de specialitate în SUA. Iubitorii de bere sunt invitați să afle mai multe despre lumea dinamică a berii artizanale pe CraftBeer.com® și despre fabricarea acasă prin intermediul American Homebrewers de la BA Association® și a aplicației mobile gratuite Brew Guru®. Urmărește-i pe Facebook, Twitter și Instagram.

Găsești berile americane artizanale la partenerii noștri Berero Store, Beer Academy, La 100 de beri și Alt Market.

Distribuie pe