aprilie 2024

De vorbă cu omul din spatele Organic Trade Association, organizația de peste ocean care se ocupă de comerțul internațional al produselor organice SUA

Atât în Europa, cât și în Statele Unite, produsele alimentare organice capătă o popularitate din ce în ce mai mare. DelicioUS a avut recent oportunitatea de a discuta cu Alexis Carey, Director Asociat al Programelor de Comerț Internațional pentru Organic Trade Association (OTA) din SUA. Hai să vezi ce am aflat despre produsele organice din SUA!

Ești interesat să imporți produse alimentare și agricole americane?

Contactează-ne

Produsele organice certificate în SUA și Europa se găsesc din ce în ce mai des pe rafturile magazinelor de pe ambele maluri ale Atlanticului. Acordul de echivalență dintre Uniunea Europeană și Statele Unite garantează că produsele alimentare organice achiziționate respectă toate standardele de producție și prelucrare stabilite de autoritățile de reglementare.

DelicioUS! a discutat recent cu Alexis Carey, Director Asociat al Programelor de Comerț Internațional pentru Organic Trade Association (OTA). Cu aproape 9.500 de membri din toate cele 50 de state, organizația promovează peste tot în lume agricultura și comerțul ecologic din SUA. Acești membri sunt eroii întregului lanț de aprovizionare – de la cultivatori, expeditori și procesatori până la fermieri, asociații, importatori, exportatori și comercianți.

Ce tipuri de produse organice exportă Statele Unite?

Cea mai mare categorie de exporturi organice din SUA este formată din fructe și legume proaspete, care reprezintă aproximativ 33% din piața organică a țării. Topul celor 5 produse pe care le exportăm include merele, salata, căpșunele, spanacul și strugurii. De altfel, 15% din vânzările acestea sunt acum organice!

Dacă cineva este interesat să importe produse organice de peste ocean în UE, unde poate găsi mai multe informații despre membrii OTA?

Pagina noastră online este cea mai utilă sursă de informare OTA, care include toți membrii noștri. E punctul de plecare ideal pentru companiile care vor să descopere piața americană și ceea ce oferă aceasta. Poți completa formularul de contact, dacă ești în căutarea unor companii sau produse specifice!

Produsele organice din SUA sunt asemănătoare cu cele din UE?

Deși Statele Unite și Uniunea Europeană diferă în ceea ce privește unele componente ale reglementărilor, cele două sisteme sunt destul de asemănătoare. Un acord de echivalență organică între Statele Unite și UE recunoaște cele două sisteme ca fiind comparabile și verificabile. Cu toate acestea, cele două nu sunt neapărat identice. Spre exemplu, în SUA este interzisă folosirea antibioticelor în creșterea animalelor, în timp ce în UE acestea sunt permise.

Ce părere aveți despre evoluția producției de produse ecologice procesate în SUA?

Piața produselor organice este într-o continuă creștere în fiecare an în Statele Unite. În 2020, vânzările au depășit pentru prima dată suma de 60 de milioane de dolari. Această cifră reprezintă o creștere de 12,8% doar în anul 2020. Una dintre explicații se datorează cumpărăturilor din perioada pandemiei. Oamenii au devenit mai conștienți de importanța sistemului imunitar și a consumului de produse sănătoase. Din acea perioadă nu s-a mai remarcat niciun semn de încetinire!

Multe dintre brandurile americane oferă acum propriile lor produse organice, fapt datorat cererii tot mai crescute din partea consumatorilor. În plus, aceste produse cu marcă proprie sunt adesea mai competitive din punct de vedere al prețului. Pe scurt, vedem că produsele ecologice devin mai accesibile.

În opinia dumneavoastră, care sunt cele mai interesante trenduri de pe piața ecologică din SUA?

Dacă privim la scară largă, observăm că există o mulțime de produse organice calitative. Companiile consideră obținerea certificării organice drept referință pentru consumatori, dar includ și mai multe atribute de calitate, cum ar fi vegan, fără gluten, kosher etc. Cercetările recente susținute de OTA au arătat că fiecare consumator caută cel puțin un astfel de atribut atunci când se uită pe etichetă: să includă fie sigla organică, fie să menționeze faptul că produsul este vegan sau fără lactoză. Produsele cu aceste calificări au un mare succes pe piață! Consumatorii care cumpără astfel de produse se gândesc mult mai mult la ce consumă și ce ingrediente conțin aceste alimente.

Distribuie pe

Abonează-te la newsletter și primești ghidul gratuit pe e-mail!